Mitä data mahdollistaa matkailualalla

Mitkä ovat datan mahdollisuudet matkailualalla? Miten tehostaa matkailijoille suunnattuja palveluita avoimen datan avulla? Tule kuulemaan datapohjaisesta liiketoiminnasta, pääkaupunkiseudun matkailun näkymistä ja avoimen datan mahdollisuuksista matkailualalla.

Tapahtuma järjestetään Allas Sea Pool -merikylpylässä Kauppatorin kupeessa. Pidämme lounastauon merellisissä maisemissa huhtikuussa valmistuneessa ravintolassa.

Ohjelma:

klo 8.30 Kahvi ja ilmoittautuminen

9.00 Tervetuloa

9.15 Hiljaa, kun data puhuu!
Kuinka oletuksista luopuminen mahdollisti uuden datapohjaisen liiketoiminnan
– Laura Avonius, johtaja digitaaliset innovaatiot, Aller Media

9.40 Elämyksiä datalla
Kaupunkien rajapinnoilla lisämahdollisuuksia datan käyttöön
-Annukka Varteva, projektipäällikkö & Aapo Rista, tekninen asiantuntija, Forum Virium Helsinki

10.10 Kartalla
BLE beaconien ja paikkatietodatan tuomat mahdollisuudet matkailualalle
-Annina Koskiola, toimitusjohtaja, Proximi.io

10.20 Visit Espoon terveiset
– Laura Marjamo, Matkailujohtaja, Visit Espoo

10.40 Kuupo
Tapahtumamarkkinointiportaali matkailijan kaveri
-Timo Kettunen, toimitusjohtaja, Diske Oy

10.50 Sovellusunelmia
Hanna Muoniovaara, matkasuunnittelija, Visit Vantaa  

11.10 Saumaton matkaketju ja palvelut rajapintojen kautta
-Taina Haapamäki, toimitusjohtaja, FLOU

klo 11.20–12.10  Lounas

12.15 Avoimen datan showcaseja
-Teemu Ropponen, toiminnanjohtaja, Open Knowledge Foundation

12.40 MyHelsinki – urbaania matkailua
-Tia Hallanoro, markkinointiviestintäpäällikkö, Helsinki Marketing

12.50 Datalähteiden ja -sisällön hyödyntäminen kuluttajakokemuksen optimoinnissa
-Roope Suomalainen, Co-founder, Eventz.today

13.00 Yhteenveto ja verkostoituminen
klo 13.30 Tapahtuma päättyy


Ilmoittaudu heti, paikkoja on rajoitetusti
: bit.ly/2nTobQs
Ilmoittautuminen päättyy 19.5.2017

Katso stream: https://youtu.be/G4QCTt5SJRc


Tilaisuuden järjestää 6Aika Avoin Data -kärkihanke, jossa Suomen kuusi suurinta kaupunkia (Helsinki, Espoo, Vantaa, Tampere, Turku ja Oulu) avaavat dataa ja rajapintoja, jotta syntyisi mahdollisuuksia uudelle liiketoiminnalle. Kärkihanke kuuluu 6Aika-kaupunkistrategiaan, jossa Suomen suurimmat kaupungit pyrkivät yhteisvoimin kohti avoimia ja älykkäitä palveluja. Lue lisää datapohjaisesta liiketoiminnasta:
databusiness.fi

Artikkelikuva: Allas Sea Pool / Eetu Ahanen

Kartta latautuu...